چهارشنبه ۲۱ خرداد ۰۴ | ۲۱:۲۱ ۱ بازديد
شاید شما هم هنگام رزرو هتل آپارتمان در مشهد و در لابلای تجهیزات آن به واژه و کلمه لاندری عکس العمل کرده باشید. ممکن میباشد این سئوال برایتان اتفاق افتاده باشد که لاندری یا این که به عبارتی خشکشویی در هتل چه می نماید و چطور قرار میباشد به شما خدمت دهد. اما توضیح وظیفه خشکشویی هتل با جزئیات از صبر شما بیرون میباشد، البته پیشنهاد ما در جااینجاس این میباشد که مقاله لاندری هتل چیست و چه طور عمل می نماید را بخوانید. این مقاله آنچه شما نیاز دارید درخصوص لاندری هتل بدانید را برایتان جمع کرده و از جزئیات فنی و تخصصی در آن خبری وجود ندارد.
لاندری هتل چیست؟
لاندری یا این که به عبارتی خشکشویی هتل جایی میباشد که در آن ملحفه، روتختی، روبالشتی، پتو، پرده، رومیزی و اقلامی از این دست آیتم شستشو قرار میگیرد. ولی بخشی از وظیفه لاندری هتل نیز شستشوی جامه هایی میباشد که از طرف مهمان ها به آن واگذار گردیدهاست. در مجموع می قدرت اذعان کرد لاندری هتل به شستشو و کم آب کردن این اقلام میپردازد:
ملحفه، روبالشتی، روتختی، پرده، پتو، رومیزی، حوله های استخر و سونا، یونیفرم آحاد نیروی کار هتل، کل پارچه های آیتم به کارگیری در رستوران و نصیب منزل داری هتل.
اشکال خدمت لاندری در هتل ها
هتل های گوناگون از خدمت خشکشویی به صورت های متفاوتی به کار گیری می نمایند. بد وجود ندارد نگاهی به دو نوع اساسی خدمت لاندری گزینه به کارگیری در صنعت هتلداری بیندازیم:
خشکشویی هایی که فارغ هتل می باشند و هم فعالیت شستشوی ملحفه های اتاق ها را ایفا میدهند و هم رومیزی رستوران ها را،
خشکشویی هایی که باطن هتل میباشند و فعالیت شستشو و اتو کردن ملحفه ها، رومیزی ها و خرقه های مهمانان یک هتل را ایفا میدهند.
وظایف لاندری هتل؛ از شروع تا نقطه پایان شغل
برای اینکه تصویر جامعی از طرز فعالیت لاندری هتل داشته باشید، بیاید این فرآیند را از شروع تا نقطه پایان و از فرصت تایید توصیه تا تحویل تحقیق کنیم. فرض را بر این میگذاریم که هتل متبوع شما تک تک قدم های ضروری را برای داشتن یک خدمت لاندری کارآمد برداشته، مثلا:
گام نخستین: خدمه می آموزند
همان طور که میدانید نیروی کار هتل کلید مهم توفیق درباره ی با قسمت لاندری می باشند. یک خدمت دهی کیفیت بالا هم در مرحله اولیه به یادگرفتن کارگر خویش اعتنا می نماید. چطور؟ دست کم یک نماینده از طرف خدمت خشکشویی، نیروی کار هتل را در جریان نکات مهمی قرار میدهد؛ نکاتی مثل اینکه چهطور ملحفه ها را مبتنی بر اصول آنها تر و تمیز و گروه بندی نمایند، چطور برای تایید توصیه مهیا شوند یااینکه چطور وزن صحیح ملحفه ها را مشخص و معلوم نمایند.
گام دوم: ملحفه های آلوده از خط مش می رسند
کارمندان یادگرفتن ما یحتاج را چشم اند. اکنون خدمت لاندری در طی از پیشین رقم خورده ملحفه ها، رومیزی ها، روبالشی ها و خرقه های آلوده و کثیف مهمان ها را برای شستشو مهیا می نماید. به صورت معمول ملحفه های پاک و شسته گردیده در پهنا 24 ساعت تحویل داده می گردند؛ ولی مدام ممکن میباشد اتفاقات غیر منتظره هم صورت دهد!
گام سوم: وزن ملحفه ها معلوم و تایید میگردند
به محض اینکه ملحفه ها از هتل می رسند، وزن میشوند. وزن این ملحفه ها آن گاه در جایی و بر پایه ی با اصول خاص خشکشویی ها تصویب و ضبط میشوند. مبادرت دیگری که درین مرحله اجرا میگردد، تایید ملحفه ها در یک سیستم کامپیوتری مرکزی بوده و از روش آن بر پیشنهاد های پذیرفته گردیده بررسی میشود. به عبارت دیگر این سیستم مجهز که کارگر لاندری آراسته آن را آنالیز می نمایند، ضمانت می نماید که قرار وجود ندارد ملحفه هایی که از جاهای گوناگون آمده با هم قاطی شوند. در زمینهی جامه های مهمان ها صحیح مانند خشکشویی های بی آلایش شما بایستی یک هیبت مالامال نمایید. دراین هیبت خصوصیات شما، شماره اتاق، نوع و تعداد جامه نوشته می گردد تا در هنگام تحویل تصاحب کردن به مشکلی واکنش نکنید.
گام چهارم: ملحفه ها و جامه ها تر و تمیز می گردند
دراین قسمت از شغل از کامپیوتر خبری وجود ندارد. ملحفه ها، رومیزی ها و جامه ها بر طبق اندازه و نوع آن هم به طور دستی تروتمیز میشوند. در واقع این راه باور میدهد که هر چیزی غیر از ملحفه ها که ممکن میباشد به طور اشتباهی بوسیله خدمه منزل داری گردآوری گردیده باشد، وارد دستگاه نشود. شی ءها غیر متفرقه مانند جامه، ظروف شیشه ای یا این که حتی لوازم بازی درین مرحله جداگانه گردیده و کنار نهاده میگردند. از سوی دیگر جامه ها نیز مبتنی بر رنگ و کالا پارچه جداسازی گردیده و به ماشین های شستشوی متفاوتی امانت میشوند.
گام پنجم: ملحفه ها شسته، کم آب، اتو و تا میشوند
بالاخره مرحله مهم که شستشو میباشد، از منش میرسد. اکثری از لاندری ها سعی می نمایند تا شستشو به با صرفه ترین صورت ممکن صورت پذیرد. این شغل خیر صرفا برای صرفه جویی در مصرف انرژی و پناه از دور و بر زیست سودمند میباشد، بلکه برای خویشِ خشکشویی هم منافع مالی به همدم دارااست. سیستم های نو و توسعه یافته لاندری حتی از کالا ملحفه ها هم حفظ می نمایند و این سبب ارتقا قدمت آنان میشود. اذن بدهید اقدامات این مرحله را مرور کنیم:
شستشو: ملحفه ها بعداز تر و تمیز شدن کنار گذارده میشوند تا آیتم شستشو قرار بگیرند. خبر عالی این میباشد که دستگاه های مدرن چهار موازی آب و انرژی کمتری را برای شستن ملحفه ها مصرف می نمایند،
کم آب کردن: پس از کامل شدن شستشو، دفعه کم آب کردن ملحفه ها میباشد. خوشبختانه دستگاه های امروزی سنسورهایی در خویش دارا هستند که از کم آب کردن بیش تر از حد و زخم زدن به بافت ملحفه ها دوری می نمایند،
اتو کردن: دراین مرحله ملحفه ها به طور دستی باطن اتوهای بسیار بزرگی نهاده میشوند. این اتوها هم ملحفه ها را کم آب می نمایند و هم عمل صاف کردن آنهارا بر ذمه داراهستند،
تا کردن: درین دربین اقلامی که اتو نشده اند، درون دستگاه هایی قرار میگیرند که شغل تا کردن، آراسته کردن و روی هم گذاشتن آن ها روی یکدیگر را ایفا میدهد.
گام ششم: وزن ملحفه ها مجدد اندازه گیری گردیده و به مرحله تسویه می رسند
دراین مرحله برای واپسین توشه ملحفه ها وزن و برای تحویل به هتل فراهم میگردند. اما آن مجموعه از اقلامی که مجروح یا این که لکه داشته و نیاز به شستشوی ویژه داراهستند، به طور مستقل وزن میگردند. جامه هایی که مهمان ها به لاندری هتل داده اند، حالت غامض ای ندارد. درصورتیکه لاندری جزو سرویس ها اتاق شما بوده و هزینه آن نیز به حساب آوردن گردیده باشد، شما قرار وجود ندارد چیزی به لاندری پرداخت فرمایید. در غیر اینصورت هزینه در نقطه پایان هنگام تسویه از شما گرفته میشود.
به چه شکل خرقه خویش را به لاندری هتل تحویل دهیم؟
در واقع تحویل جامه به خشکشویی هتل قرار وجود ندارد به طور بی واسطه بوسیله شما صورت پذیرد. معمولا هتل ها در اتاق های خویش کیسه پلاستیکی قرار میدهند که روی آن درج شده: لطفا جامه های خویش را درصورتی که که نیاز به شستشو دارا هستند، درین کیسه بگذارید تا به لاندری هتل ودیعه خواهد شد. ولی روی این کیسه یک هیبت میباشد که شما بایستی آن را مالامال فرمایید؛ فرمی که داده ها ذیل را از شما میخواهد:
اسم مسافر،
شماره اتاق،
اشکال خرقه،
تعداد خرقه،
نوع شستشو یا این که اتو،
و اینکه میخواهید جامه ها چطور به شما تحویل داده شوند؛ تا گردیده یا این که معلق.
همانگونه که گفتیم برخی از هتل ها لاندری را در زمره سرویس ها خویش به اکانت آورده و هزینه آن را هنگام رزرو اتاق احتساب می نمایند.
لاندری هتل چیست؟
لاندری یا این که به عبارتی خشکشویی هتل جایی میباشد که در آن ملحفه، روتختی، روبالشتی، پتو، پرده، رومیزی و اقلامی از این دست آیتم شستشو قرار میگیرد. ولی بخشی از وظیفه لاندری هتل نیز شستشوی جامه هایی میباشد که از طرف مهمان ها به آن واگذار گردیدهاست. در مجموع می قدرت اذعان کرد لاندری هتل به شستشو و کم آب کردن این اقلام میپردازد:
ملحفه، روبالشتی، روتختی، پرده، پتو، رومیزی، حوله های استخر و سونا، یونیفرم آحاد نیروی کار هتل، کل پارچه های آیتم به کارگیری در رستوران و نصیب منزل داری هتل.
اشکال خدمت لاندری در هتل ها
هتل های گوناگون از خدمت خشکشویی به صورت های متفاوتی به کار گیری می نمایند. بد وجود ندارد نگاهی به دو نوع اساسی خدمت لاندری گزینه به کارگیری در صنعت هتلداری بیندازیم:
خشکشویی هایی که فارغ هتل می باشند و هم فعالیت شستشوی ملحفه های اتاق ها را ایفا میدهند و هم رومیزی رستوران ها را،
خشکشویی هایی که باطن هتل میباشند و فعالیت شستشو و اتو کردن ملحفه ها، رومیزی ها و خرقه های مهمانان یک هتل را ایفا میدهند.
وظایف لاندری هتل؛ از شروع تا نقطه پایان شغل
برای اینکه تصویر جامعی از طرز فعالیت لاندری هتل داشته باشید، بیاید این فرآیند را از شروع تا نقطه پایان و از فرصت تایید توصیه تا تحویل تحقیق کنیم. فرض را بر این میگذاریم که هتل متبوع شما تک تک قدم های ضروری را برای داشتن یک خدمت لاندری کارآمد برداشته، مثلا:
گام نخستین: خدمه می آموزند
همان طور که میدانید نیروی کار هتل کلید مهم توفیق درباره ی با قسمت لاندری می باشند. یک خدمت دهی کیفیت بالا هم در مرحله اولیه به یادگرفتن کارگر خویش اعتنا می نماید. چطور؟ دست کم یک نماینده از طرف خدمت خشکشویی، نیروی کار هتل را در جریان نکات مهمی قرار میدهد؛ نکاتی مثل اینکه چهطور ملحفه ها را مبتنی بر اصول آنها تر و تمیز و گروه بندی نمایند، چطور برای تایید توصیه مهیا شوند یااینکه چطور وزن صحیح ملحفه ها را مشخص و معلوم نمایند.
گام دوم: ملحفه های آلوده از خط مش می رسند
کارمندان یادگرفتن ما یحتاج را چشم اند. اکنون خدمت لاندری در طی از پیشین رقم خورده ملحفه ها، رومیزی ها، روبالشی ها و خرقه های آلوده و کثیف مهمان ها را برای شستشو مهیا می نماید. به صورت معمول ملحفه های پاک و شسته گردیده در پهنا 24 ساعت تحویل داده می گردند؛ ولی مدام ممکن میباشد اتفاقات غیر منتظره هم صورت دهد!
گام سوم: وزن ملحفه ها معلوم و تایید میگردند
به محض اینکه ملحفه ها از هتل می رسند، وزن میشوند. وزن این ملحفه ها آن گاه در جایی و بر پایه ی با اصول خاص خشکشویی ها تصویب و ضبط میشوند. مبادرت دیگری که درین مرحله اجرا میگردد، تایید ملحفه ها در یک سیستم کامپیوتری مرکزی بوده و از روش آن بر پیشنهاد های پذیرفته گردیده بررسی میشود. به عبارت دیگر این سیستم مجهز که کارگر لاندری آراسته آن را آنالیز می نمایند، ضمانت می نماید که قرار وجود ندارد ملحفه هایی که از جاهای گوناگون آمده با هم قاطی شوند. در زمینهی جامه های مهمان ها صحیح مانند خشکشویی های بی آلایش شما بایستی یک هیبت مالامال نمایید. دراین هیبت خصوصیات شما، شماره اتاق، نوع و تعداد جامه نوشته می گردد تا در هنگام تحویل تصاحب کردن به مشکلی واکنش نکنید.
گام چهارم: ملحفه ها و جامه ها تر و تمیز می گردند
دراین قسمت از شغل از کامپیوتر خبری وجود ندارد. ملحفه ها، رومیزی ها و جامه ها بر طبق اندازه و نوع آن هم به طور دستی تروتمیز میشوند. در واقع این راه باور میدهد که هر چیزی غیر از ملحفه ها که ممکن میباشد به طور اشتباهی بوسیله خدمه منزل داری گردآوری گردیده باشد، وارد دستگاه نشود. شی ءها غیر متفرقه مانند جامه، ظروف شیشه ای یا این که حتی لوازم بازی درین مرحله جداگانه گردیده و کنار نهاده میگردند. از سوی دیگر جامه ها نیز مبتنی بر رنگ و کالا پارچه جداسازی گردیده و به ماشین های شستشوی متفاوتی امانت میشوند.
گام پنجم: ملحفه ها شسته، کم آب، اتو و تا میشوند
بالاخره مرحله مهم که شستشو میباشد، از منش میرسد. اکثری از لاندری ها سعی می نمایند تا شستشو به با صرفه ترین صورت ممکن صورت پذیرد. این شغل خیر صرفا برای صرفه جویی در مصرف انرژی و پناه از دور و بر زیست سودمند میباشد، بلکه برای خویشِ خشکشویی هم منافع مالی به همدم دارااست. سیستم های نو و توسعه یافته لاندری حتی از کالا ملحفه ها هم حفظ می نمایند و این سبب ارتقا قدمت آنان میشود. اذن بدهید اقدامات این مرحله را مرور کنیم:
شستشو: ملحفه ها بعداز تر و تمیز شدن کنار گذارده میشوند تا آیتم شستشو قرار بگیرند. خبر عالی این میباشد که دستگاه های مدرن چهار موازی آب و انرژی کمتری را برای شستن ملحفه ها مصرف می نمایند،
کم آب کردن: پس از کامل شدن شستشو، دفعه کم آب کردن ملحفه ها میباشد. خوشبختانه دستگاه های امروزی سنسورهایی در خویش دارا هستند که از کم آب کردن بیش تر از حد و زخم زدن به بافت ملحفه ها دوری می نمایند،
اتو کردن: دراین مرحله ملحفه ها به طور دستی باطن اتوهای بسیار بزرگی نهاده میشوند. این اتوها هم ملحفه ها را کم آب می نمایند و هم عمل صاف کردن آنهارا بر ذمه داراهستند،
تا کردن: درین دربین اقلامی که اتو نشده اند، درون دستگاه هایی قرار میگیرند که شغل تا کردن، آراسته کردن و روی هم گذاشتن آن ها روی یکدیگر را ایفا میدهد.
گام ششم: وزن ملحفه ها مجدد اندازه گیری گردیده و به مرحله تسویه می رسند
دراین مرحله برای واپسین توشه ملحفه ها وزن و برای تحویل به هتل فراهم میگردند. اما آن مجموعه از اقلامی که مجروح یا این که لکه داشته و نیاز به شستشوی ویژه داراهستند، به طور مستقل وزن میگردند. جامه هایی که مهمان ها به لاندری هتل داده اند، حالت غامض ای ندارد. درصورتیکه لاندری جزو سرویس ها اتاق شما بوده و هزینه آن نیز به حساب آوردن گردیده باشد، شما قرار وجود ندارد چیزی به لاندری پرداخت فرمایید. در غیر اینصورت هزینه در نقطه پایان هنگام تسویه از شما گرفته میشود.
به چه شکل خرقه خویش را به لاندری هتل تحویل دهیم؟
در واقع تحویل جامه به خشکشویی هتل قرار وجود ندارد به طور بی واسطه بوسیله شما صورت پذیرد. معمولا هتل ها در اتاق های خویش کیسه پلاستیکی قرار میدهند که روی آن درج شده: لطفا جامه های خویش را درصورتی که که نیاز به شستشو دارا هستند، درین کیسه بگذارید تا به لاندری هتل ودیعه خواهد شد. ولی روی این کیسه یک هیبت میباشد که شما بایستی آن را مالامال فرمایید؛ فرمی که داده ها ذیل را از شما میخواهد:
اسم مسافر،
شماره اتاق،
اشکال خرقه،
تعداد خرقه،
نوع شستشو یا این که اتو،
و اینکه میخواهید جامه ها چطور به شما تحویل داده شوند؛ تا گردیده یا این که معلق.
همانگونه که گفتیم برخی از هتل ها لاندری را در زمره سرویس ها خویش به اکانت آورده و هزینه آن را هنگام رزرو اتاق احتساب می نمایند.